Jak donosi agencja Reuters dwóch japońskich gigantów rynku techniki użytkowej – Sony Corporation oraz Panasonic Corporation zamierzają już w przyszłym tygodniu zawrzeć porozumienie, na mocy którego obaj producenci połączą siły w celu masowej produkcji nowej generacji telewizorów OLED. Tym samym Japończycy rzucają rękawicę Samsungowi i LG, które są już o krok przed wypuszczeniem pierwszych modeli telewizorów OLED. Sony i Pansonic nie mają już sznas na tytuł pioniera rynku TV OLED, zapewniają jednak, że dzięki porozumieniu będą w stanie zaoferować sprzęt w bardziej przyjaznych dla konsumentów cenach.

Przyszłotygodniowe porozumienie japońskich producentów Sony i Panasonic ma na celu współpracę w dziedzinie produkcji telewizorów nowej generacji działających w oparciu o panele OLED. Obaj producenci chcą tym samym stworzyć konkurencję dla bardzo agresywnych graczy tego rynku – LG i Samsung. Koreańczycy są już przygotowani na podbój rynku, a ich pierwsze telewizory OLED mają pojawić się na rynku jeszcze na jesieni bieżącego roku.

Ceny pierwszych dostępnych modeli telewizorów OLED mogą okazać się jednak zaporowe i większość entuzjastów nowinek technologicznych będzie musiała obejść się smakiem. Sami przedstawiciele koreańskich producentów przyznają z resztą, że pierwsze telewizory OLED raczej nie zwojują szerokiego rynku, a kupować je będzie raczej wąska grupa konsumentów.

Sony i Panasonic przyjmują odmienną taktykę. Producenci nie biorą udziału w wyścigu o jak najszybsze wypuszczenie pierwszych odbiorników OLED TV na rynek. Zawarte porozumienie ma jednak na celu wypracowania takich metod produkcji telewizorów OLED, by ich cena była niższa niż oferty Samsunga czy LG. Japońscy producenci nie skorzystają więc z szumu związanego z premierami pierwszych masowo produkowanych telewizorów OLED, ale być może uda się im wygrać wyścig o portfele przeciętnych konsumentów.

Porozumienie Sony i Panasonic to również ważny krok w celu odzyskania utraconych przez Japończyków ugruntowanych pozycji na rynku telewizorów. O ile japońskie firmy produkujące elektronikę w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych zdominowały światowe rynki, to jednak agresywna polityka marketingowa ze strony koreańskich producentów sprawiła, że w ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż japońskich produktów mocno się zmniejszyła.

Warto również wspomnieć, że firma Sony zdążyła się już zapisać na kartach historii urządzeń z ekranami OLED jako pierwszy producent, który zaprezentował światu telewizor OLED. Był to upubliczniony w październiku 2007 roku model XEL-1 cechujący się ekranem o przekątnej 11 cali i rozdzielczością 960×540 pikseli. Sony ma więc już odpowiednie doświadczenie w produkcji ekranów OLED, by skutecznie powalczyć o udział w rynku telewizorów nowej generacji. Panasonic z kolei zainwestował już 374 miliony dolarów w testowe linie produkcyjne paneli OLED. Porozumienie zapowiada się więc obiecująco.

ilustracja: Sony Corporation
źródło: Reuters


1 komentarz to “Sony i Panasonic idą na wojnę o rynek telewizorów OLED”

  1. Mariusz napisał(a):

    Nie ma Panasonic Corporation – jest Matsushita. Autor coś pisze, na kogoś się powołuje (najlepiej po angielsku), a potem wychodzi jak zawsze …………..- 0:1 we Wrocławiu z Czechami : {

Skomentuj