Samsung i Apple toczą ze sobą zaciętą wojnę, która z rynku smartfonów przeniosła się na tablety. Koreański producent coraz śmielej poczyna sobie na rynku elektroniki, a firma z Cupertiono sięga po sprawdzoną metodą zwalczania konkurentów – działania prawne z patentami w roli głównej. Niestety wbrew planom Apple blokada sprzedaży tabletów Galaxy Tab w Wielkiej Brytanii nie powiodła się. Tamtejszy sąd przyznał rację Samsungowi, chociaż stwierdził, że Galaxy Tab nie jest tak cool jak Apple iPad.

Apple słynie z tego, że w walce o pozycję na rynku – i portfele klientów – nie kieruje się wyłącznie tworzeniem urządzeń, które najbardziej trafią w gusta użytkowników, ale często łapie się chwytów poniżej pasa, zarzucając innym producentom, że łamią ich patenty. Za weterana tego typu potyczek można już uznać Samsunga, który co i raz ściera się z Apple przed sądami.

Chociaż Apple-owi ciężko zarzucić niską jakość produktów, to aż chce się powiedzieć, że gdy brakuje merytorycznych argumentów w postaci lepszej specyfikacji technicznej czy funkcjonalności urządzenia, wówczas chwyta się po mało eleganckie chwyty w postaci zarzutów naruszenia patentów. Firma z Cupertino najwyraźniej poważnie obawia się sukcesu tabletu Galaxy Tab, gdyż próby blokady sprzedaży za pomocą środków prawnych przeprowadzała już w USA, Niemczech i Holandii.

Brytyjski sąd zajął się kwestią podobieństwa pomiędzy Galaxy Tab oraz Apple iPad na wniosek samego Samsunga, chociaż Apple również złożył wniosek o rozstrzygnięcie w tej sprawie. Zwycięsko z tej potyczki wyszedł koreański Samsung. Sąd uznał, że urządzenie Samsunga nie narusza w żaden sposób patentów Apple. W uzasadnieniu podano, że oba produkty dostatecznie się od siebie odróżniają. Sędzia wskazał przy tym, że tablet Samsung Galaxy Tab nie cechuje się taką samą prostotą jak Apple iPad. Co więcej sąd stwierdził również, że produkt Samsunga nie jest tak cool jak iPad.

Samsung triumfuje, bo brytyjski sąd jednoznacznie wskazał, że oba produkty są różne, wskazując przy tym m.in. na nieco cieńszy profil tabletu Galaxy Tab. Z drugiej strony ów producent już do końca swoich dni będzie musiał żyć z piętnem twórcy tabletów, które nie są cool. Brak tej specyficznej cechy nie przeszkodzi zapewne Samsungowi w wykręceniu świetnych wyników sprzedażowych oraz kolejnych fragmentów rynku. Wszak o tym czy Galaxy Tab jest rzeczywiście „cool” zdecydują sami konsumenci, a nie sędziowie.

źródło: Bloomberg / fot. Samsung

 


Skomentuj

Musiz być zalogowany aby dodawać komentarze.